2013. június 20., csütörtök

Meggyleves és cukkinis spagetti



Ebben a rekkenő hőségben nagyon vágyott már a családom egy üdítő meggylevesre. Ma ebédre fejtett meggyből készítettem ezért egy jó adagot.
Hozzávalók: 1 nagy szűrőnyi fejtett meggy, (ennek levéből vettem ki a meggyes "banántejhez"), 2 liter forró víz, cukor (találomra tettem bele, egy keveset, hogy inkább savanykás, mint édes legyen a leves), 1 csomag főzős puncs pudingpor, 1,5-2 dl hideg víz, 2 dl folyékony hulala.
A meggyet felforraltam vízzel, beletettem a cukrot, behabartam pudingporral, és beleöntöttem egy kis doboz hulalát, forraltam pár percig aztán vízfürdőben lehűtöttem. Hűtőbe még nem került, de már langyos sem volt a tálalásnál.


Második fogásnak a szokásos cukkinis-csípős-petrezselymes spagetti készült, mert gyors, finom, egészséges és egyszerűen imádjuk :). Természetesen én csak a spagettiből ettem, az én "gyümilevesem" az a bizonyos (nyers gyümölcsökből készült) meggyes "banántej" volt több mint egy órával a tészta előtt.

A különbség most csak annyi volt, hogy a Szüleim kertjéből származó hatalmas zsenge cukkinit nem nagylyukú reszelőn reszeltem le, hanem julienre vágtam, és most nem friss fokhagymát, hanem fokhagyma granulátumot használtam az ízesítéshez.


Ezekből készült: 
- 1 hatalmas cukkini, 1 fehér kanál fokhagyma granulátum, 1,5 fehér kanál ételízesítő, 
   kevés chilipor,  1,5 db hegyes erős paprika, 1 csokor petrezselyemzöld, pár levél friss 
   bazsalikom
- 1,1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, kevés olaj, 1/2 kg vékony durum spagetti
A megpárolódott zöldség és a főtt tészta összekeverése után 2 nagy paradicsom kockára vágva, nyersen belekeverve. A paradicsommal már nem kell sütni-főzni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése