2013. június 14., péntek

Kedvenc csípős tésztánk brokkolival és nyers paradicsom kockákkal


Tegnapról maradt egy jó adag nokedlis-kolbászos-virslis paprikás újkrumpli, Párom mondta is, hogy ma nem kell ebédet főzni. Persze azért csak kellett némi kis kiegészítés, mert nem volt annyi, hogy mindannyiunknak elég legyen. A tegnapi bevásárlás során szuper fagyasztott zöldségeket találtam,  többek között brokkolit, 450 gr-os kiszerelésben. Ma ezt használtam fel nagy kedvencünk, a csípős-fokhagymás-petrezselymes spagetti felturbózásához. 
Hozzávalók: 
- 1/2 kg vékony spagetti, 1,1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, 1 evőkanál olaj, 
- 3-4 evőkanál olaj, 3 hegyes erős paprika, 1 fej új fokhagyma, 1 csomag (450 gr) fagyasztott brokkoli, 1 csapott fehér kanál só, 1 csipet borsikafű 2x1,5 dl forró víz, 1 nagy csokor friss petrezselyemzöld, 1 ág friss bazsalikom, 2 érett paradicsom.
A tésztát szokásos módon (Zepter tésztafőzés szabályai szerint) 10 perc alatt megfőztem. 
A "mártáshoz" felkarikáztam az erőspaprikát, apróra vágtam a fokhagymát, kevés olajon mindkettőt megdinszteltem, majd ráöntöttem a mirelit brokkolit. Sóztam, megszórtam borsikafűvel, és párolni kezdtem. A brokkoliból kiolvadt lé hamar elpárolgott alóla, úgyhogy öntöttem alá egy kevés forró vizet. Ezt még egyszer meg kellett ismételni, hogy a brokkoli kellőképpen megpuhuljon. Amikorra a második adag víz is elfőtt alóla, ép kellően megpuhult a brokkoli, akkor tettem rá az apróra vágott petrezselyemzöldet és bazsalikomot, jól elkevertem, és beleforgattam a spagettit. Legvégül hozzátettem a kockákra vágott paradicsomot, de azzal már nem főztem, csak belekevertem. 
 A tészta előtt Apa és én még ettünk a tegnapelőtti káposztalevesből 1-1 tányérral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése