2013. június 12., szerda

Fokhagymás-rozmaringos sültcsirke - nekem gomba - tepsis újkrumplival


Családom ma fokhagymás-rozmaringos sültcsirkét kapott ebédre, ugyanolyan tepsis újkrumplival. 

Hozzávalók: 
- 4 farrészes csirkecomb, sültcsirke fűszerkeverékem, só, friss rozmaring ágacska, 2-3 gerezd fokhagyma
- kb. egyforma apró szemű újkrumpli, sültcsirke fűszerkeverék, só, rozmaring levélkék, 3 gerezd fokhagyma, kevés olaj.
A csirkét tisztítás után megszórtam a fűszerkeverékkel, sóval, tépkedett rozmaring levélkékkel, tisztított fokhagymagerezdet szeltem rá, majd alufóliával letakarva 200 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeverésen). Így sütöttem egy órán át, majd a fóliát levéve még 15 percig pirítottam 275 fokon.
Miután a csirke sütőbe került a krumplit alaposan megsikáltam, de rajtahagytam a héját. A tepsit sütőpapírral kibéleltem, majd a sütőpapírt kicsit megolajoztam  (mert mostanában minden ráragad a sütőpapírra). A kis krumplikat kettévágtam, megszórtam fűszerekkel, rozmaring levélkékkel, fokhagyma gerezdeket szeltem rá és a sütőbe toltam a csirkecombok alá. Összesen kb. 1 óra alatt készült el a csirkecombokkal egyidőben.
Magamnak a testkontroll jegyében 3 db gombát sütöttem meg ugyancsak fokhagymás-rozmaringos ízesítéssel a tepsis újrkumpli mellé. 
Ehhez megtisztítottam 3 nagyobb gombát, megszórtam val és sültcsirke fűszerkeverékkel, mindegyikre tettem 1-1 rozmaring levélkét és fokhagyma gerezd szeletet, pici olajjal meglocsoltam,  majd a sülő krumpli mellé tettem a tepsire.
Bazsalikomos-citromos paradicsomsalátát is készítettem hozzá, de abból nem kért a család.
(Hozzávalók: 3 db nagyobb paradicsom, 1 evőkanál friss citromlé, só, bors, 3-4 levélke friss bazsalikom, 1 evőkanálnyi olaj.)
 
Csakúgy, mint a borsikafüves káposztalevesből sem, amiben sem szénhidrát, sem fehérje nincs, csak zöldségek, hogy szénhidrátos és fehérjés ételek előtt is fogyasztható legyen. 
(Hozzávalók: 1 kisebb fej új káposzta, 1 kis fej hagyma, 1-1 petrezselyemgyökér és sárgarépa, pici olaj, 1,6 liter forró víz, ételízesítő és/vagy só ízlés szerint, 1-1 csipet chili por és borsikafű)
A megtisztított összevágott zöldségeket és hagymát kevés olajon megdinszteltem, aztán felengedtem forró vízzel, fűszereztem, és kb. 10-15 perc alatt készrefőztem. 
Vacsorára a káposztaleves után én is csirkecombot kapok, valószínű párolt sárgarépát fogok készíteni mellé, vagy egyszerűen megeszem a megmaradt paradicsomsalátát. 
Az én testkontrollos ebédem:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése